Velkommen til meg!

Hei og velkommen til alle :)
Dette er en blogg om meg og mitt liv. Det innebærer alt fra mine barn,hverdagen og huset vårt. Håper dere liker dere her inne i min verden. Legg gjerne igjen en hilsen,da blir jeg så glad:)

tirsdag 2. mars 2010

Har igjen prøvd meg på header...sukk

Nå har jeg vært inne Photoscape.. Prøvde å lage meg ny header...
Men jeg er såååååå grønn... Bilde ble altfor lite,men når jeg prøvde å forandre bilde str. ble jo bildene helt grusomme å se på:(  Ikke kom teksten fram heller....  Så nå får den stå til i morgen,så får jeg se hva jeg kan gjøre da:) Tar gjerne i mot tips!!
God natt så lenge!!
Klem
post signature

9 kommentarer:

  1. Ble jo fin denne da, Mona:) Vi får bare prøve oss frem litt. Størrelsen kan justeres bare en vet de riktige tallene:)..får du noen flotte tips så del med meg:)

    Klem fra Thea

    SvarSlett
  2. Hei!
    PhotoScape er morsomt å jobbe med, og man lærer etter hvert! For å få bilder som blir passe til å fylle headeren, går du inn på "størrelse" og forsøk å endere til 2:3 og 300%, så blir det best oppløsning også. Når du senere laster ned bildet, velger du at den skal "forminskes" så den passer. Håper du finner ut av det, hvis ikke er det bare å spørre meg!

    Så hyggelig at du vil være med på Give Awayen min! Lykke til!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  3. Å, jeg skulle gjerne ha hjulpet, men photoscape har jeg kun prøvd en eneste gang selv. Jeg bruker vanligvis Paintshop jeg, det har jeg gjort i 15 år, så der kunne jeg ha hjulpet! :-)

    Men den headeren jeg ser her hos deg er superfin synes jeg! :-)

    Jeg må få takke for kjempekoselig kommentar med skryt om treningen min også! Det betyr så mye for motivasjonen min. Tusen takk, jeg setter så pris på det! :-)

    Jeg ønsker deg en super dag!

    Klem fra Liv :-)

    SvarSlett
  4. Huff, det er ikke enkelt dersom du er like "grønn" som meg. Jeg hentet hjelp hos moseplassen.com. En blogg med layout tips til bloggere. Bloggtipsene finner du i kolonnen til høyre på bloggen. Et stykke ned på siden. Håper du får til å fikse headeren slik du vil ha den. Det er iallefall ikke morsomt å bruke lang tid uten å lykkes. Krysser fingrene for deg. Klem fra Ingrid

    SvarSlett
  5. Heisann!!
    synest du har vært flink jeg!!
    Selv orker jeg ikke sette meg inn i det....selv om jeg både ville hatt en fin header og bred blogg!!
    Får se om jeg får noen til å gjøre det for meg :o)
    Utrolig nydelige skap du har da....
    Er på jakt etter gamle skap og nattbord!! Synest de gamle er de koseligste!!

    Ha en flott kveld......og tusen takk for hilsen :o)

    SvarSlett
  6. Koselig header. Bare gi en lyd om du trenger hjelp med bloggen, tar på meg små oppdrag =)

    SvarSlett
  7. Synes den var veldig søt da :)
    Er sikkert noen der ute som kan hjelpe deg vettu :)

    Ha en nydelig kveld:)
    Klem Tina

    SvarSlett
  8. Tusen takk for kjempekoseli kommentar :)
    Alltid like godt me kompliment :D
    Koseli at du vil være me på give awayen min :)
    Ska komme innom bloggen din i morra å kikke, førr akkurat nu e æ på tur i seng etter dagens store innsats i huset.. (trøtt å sliten)
    Ønske dæ ei go natt :)

    Klæm Trine

    SvarSlett
  9. Hei igjen!
    Jeg ser du har laget enda en ny header, og det er jo bare å prøve seg frem til du er fornøyd, vet du!

    Det er lurt å ha en prøve-blogg, hvor du kan prøve og feile litt før du legger det ut på selve bloggen, og hos Anne på Moseplassen finne du råd om dette. Se: http://moseplassen.com/2008/07/tips-til-andre-bloggere-p-blogspot/ Hun har for øvrig også mange andre flotte bloggtips!

    På headeren din nå, ser jeg at du har litt dårlig billedoppløsning. Det viktig å velge max (300%), og lagre bildet på 100%. Hvis du brukte det gamle bildet som du bare "strakk", blir billedkvaliteten for dårlig. Begynn på nytt igjen - da blir reultatet bedre.

    Fant du ut av hvordan du valgte 300%? Og størrelsen (3:2 eller 2:1) burde fylle hele feltet i headeren. Når bildet til headeren lastes ned på bloggen, er det viktig å velge "Forminske til det passer".

    PhotoScape er veldig fint å bruke når du bare har lært seg det, så øvelse gjør mester!

    Ja, det er bare å spørre, og bruke gjerne e-post (cathjust alfakrøll online.no) hvis du vil kontakte meg direkte.

    Ha en fin dag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett

Koselige kommentarer